![]() ![]() |
HryVýchova a rozvoj dětíKaždé dítě je od narození zvídavé a zvláště v předškolním věku vyžaduje vytváření podnětů a odpovědi na jeho otázky. Na nás rodičích spočívá vytvoření prostředí podporující jejich přirozený vývoj. Právě dostatkem správných podnětů můžeme jeho vývoj ovlivňovat. Je důležité, abychom určili správnou míru a typ. Děti by neměly trávit u televize více než hodinu denně a totéž u počítače. Neměly by v televizi sledovat hrubé násilí (ať v pohádkách nebo zprávách) nebo hrát hry s bojovou tématikou. Záleží pouze na nás, rodičích, jaké podněty pro jejich příští život vybereme. Techniky rozvíjející znalostiVyužitím přirozené zvídavosti lze dítěti pravidelně rozšiřovat znalosti a rozvíjet jeho potenciál. Velmi špatným řešením je dítě odbýt pro nedostatek času. Naše hry se jim snaží rozšiřovat všeobecné znalosti (zvířat, rostlin, znaků). Techniky rozvíjející intelektZaměřujeme se na všeobecný přehled a snažime se dětem zprosředkovat natolik široké spektrum, aby si samo dítě mohlo najít to, co je mu bližší. Rozvoj intelektu je obsažen v struktuře, skladbě, frekvenci a povaze podnětů. Divergentní a konvergentní myšleníNaše hry jsou koncipovány pro rozvoj všech prvků myšlení a tím zlepšení jedince při rozhodování a vnímání celkové situace. Konvergentní myšlení postupuje známou cestou, nehledá nic nového. Divergentní myšlení se naopak vyznačuje tvořivostí a objevováním (až heuristikou) všech informací. Pravidelný trénink přináší velmi efektivní uvažování a lepší úsudek. TvořivostTvořivost patří k základním motivátorům a fenoménům lidského konání a života. Podněcování tvořivosti vede k lepšímu a úspěšnějšímu životu každého jedince. |